אחת ההוראות של משרד התיירות הישראלי עבור אתרים המוכרים כרטיסי טיסה היא להציב קישור למידע בעת ההזמנה של כרטיס טיסה אודות אפשרויות הביטול האפשרויות, ישנן סיבות רבות בגינן לקוח יכול לבצע ביטול לכרטיס טיסה שרכש ולקבל החזר על הכרטיס, במקביל ישנן סיבות שאינן מזכות את בעל הכרטיס בהחזר על הביטול, כמו כן יש סוגים שונים של כרטיסים, את כל המידע בנושא חוק ביטול כרטיס טיסה, תמצאו בעמוד זה של אתר flight booking המידע בעמוד זה נבדק באופן קפדני ואומת מול גורמים רשמיים בתחום התעופה האזרחית בישראל.
תקנות ביטל כרטיסי טיסה, הגדרות, הטבות, חוקים.
מארגן טיסה - אדם השוכר קיבולת בכלי טיס, להובלת נוסעים וכבודתם, לצורך מכירתה לאחרים.
מפעיל הטיסה - מפעיל כלי טיס לשם הובלת נוסעים וכבודתם תמורת תשלום, במדינת ישראל, ממדינת ישראל ולמדינת ישראל.
טיסה אשר בוטלה היא :
א. טיסה שלא התקיימה.
ב. טיסה שהמריאה יותר משמונה שעות מהמועד הנקוב בכרטיס הטיבה.
כאשר הטיסה בוטלה, הנוסע זכאי מהמארגן של הטיסה או ממפעיל הטיסה מספר הטבות ( כמובן שיש לכך תנאים אשר יוצגו בהמשך) :
א. שרותי סיוע.
ב. כרטיס חלופי או החזר כספי לפי בחירתו של הנוסע.
ג. פיצוי כספי בנוסף לשירותי סיוע.
אם וכאשר המארגן או מפעיל הטיסה מספק כרטיס טיסה חלופי לנוסע, אזי הוא רשאי להפחית את סכום הפיצויים, זאת אך ורק והיעד של הטיסה אותו יעד והזמנים משתנים כדלקמן :
א. עד שעתיים אם הטיסה לא עולה על מרחק של 2000 ק"מ.
ב. עד שלוש שעות כאשר הטיסה עד מרחק של 4500 ק"מ.
ג. עד ארבע שעות כאשר הטיסה עולה על מרחק של 4500 ק"מ.
הנוסע לא יהיה זכאי להטבות, אם וכאשר התנאים הבאים חלים :
א. כאשר מארגן הטיסה או המפעיל מציע לנוסע טיסה חלופית בטווח של שבוע עד ארבע עשר ימים לפני הטיסה המקורית, כל זאת בתוך שעתיים ממועד המקורי של ההמראה וארבע שעות ממועד המקורי של הנחיתה.
ב. מוצע לנוסע בטווח של שבוע לפני מועד הטיסה המקורית טיסה חלופית, לא יותר משעה בהמראה משעת ההמראה המקורית ולא יותר משעתיים מזמן הנחיתה המקורי.
הסעיפים הנ"ל לא יהיו רלוונטיים אם לנוסע המצטרף כלומר האדם השני, שלישי וכו... לא נודע על השינויים באופן אישי, או משום הנוסע לא יוכל לטוס בתנאים החדשים עקב מגבלות רפואיות, ביטחון או מגלות של דת.
הנוסע לא יהיה זכאי להטבות, אם וכאשר המארגן הוכיח שהטיסה בוטלה בשל נסיבות מיוחדות שלא בשליטתו ולא הצליח למנוע את ביטולה.
הנוסע לא יהיה זכאי להטבות, אם וכאשר חלה הפגנה או שביתה בזמן הטיסה.
הנוסע לא יהיה זכאי להטבות, אם וכאשר בוטלה הטיסה כדי למנוע מחלול שבת או חג.
כאמור מפעיל הטיסה או המארגן מחויב להעביר את האינפורמציה לנוסע ומחויב להציג לו אפשרויות נוספות של טיסות, הטבות, זיכויים וכל מה שמוזכר.
מלחמה או צו 8
נחשב ככוח עליון. לפני החוק החברה אינה מחויבת להחזיר את כספיו של הלקוח, למרות שברבה מהמקרים חברות בעיקר ישראליות כן יחזירו את כספם, או עם קנס מינמלי, חברות תעופה זרות לא ממש התייחסו לנושא, כאמור כוח עליון.
ראו גם : טיסה לאיטליה